Doktorn..!


Ush vilken dag då.. vaknade tidigt o hade mega huvudvärk på höger sida..
och kändes nästan som att huvudet höll på att sprängas... så försökte
ringa till min vårdcentral men som snällt förklarade att vårdkön var full för
dagen och att ja skulle återkomma imorgon.. men keeeeeeeh? ja behöver
pencilin IDAG.. så ja gick o la mig och sov till klockan 17 och ringde då
sjukvårdsupplysningen som gav mej en tid på en vårdjour i trollhättan nu
ikväll..härligt.. så fick sitta o vänta 1 timme innan doktorn kom, och hon började
fråga hur ja mådde och va ja hade för symtom o sånt.. och sen börjar hon fråga
mig om ja röker och hur ja känner över de?! Ärligt.. ja sa till henne att de inte
känns nåt specielt o att ja inte har några planer på att sluta.. men de tykte hon
att ja skulle göra och så fortsatte hon predika om hur rökningen skadar kroppen
osv.. men ärligt lilla doktorn Jag betalade inte 200:- för att få en sluta-röka-rådgivning,
ge mig bara mitt pencilin och låt mej gå heeem... gaaah!
Men men nu har ja fått pencilin iallafall. så lite lycklig e ja iallafall..
sitter nu med en kopp te och sneglar på nyhterna.. skall strax gå och lägga mig..
jobbar ju 12-timmars pass imöra.. kan inte va trött då inte.. *Host host*
nu e de nära tills Malin kommer heeeeeem...=) kommer förmodligen skriva de varje
dag tills hon kommer.. så de får ni bara ta=)

Puss&kram o snörvel//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0